Recreatie Ruiters
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recreatie Ruiters

Have Fun With Your Horse
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 New Story

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rose

Rose


Aantal berichten : 245
Leeftijd : 30
Localisation : Almere
Registration date : 04-07-07

New Story Empty
BerichtOnderwerp: New Story   New Story Icon_minitimema sep 24, 2007 7:17 pm

Heey! Ben op mijn site weer begonnen met een nieuw dagboek, dus plaats ik mijn bericht hier ook maar even!

Zondag 23 september'07
Vandaag was het een van de dagen waarop ik de hele dag vrolijk ben. De zon scheen, het was weekend en mamma had mij belooft om me naar Holly te brengen (voor de 2e keer dat weekend(A)). Dus rond een uur of half 3 zaten we in de auto naar Zeewolde. Binnen een kwartier waren we er al! Heerlijk hoor, zo'n korte afstand. Mamma bleef niet kijken, die ging een terrasje pakken in Almere-Haven. Dit vond ik prima, ik was toch van plan lekker lang te rijden! Holly stond in de paddock en zodra hij mij zag gingen zijn oortjes naar voren. Ik heb hem een knuffel gegeven, ben even naar het kluisje gelopen om mijn spullen weg te zetten en heb toen Holly eruit gehaald. Hij was zoals altijd weer helemaal blij om aan het werk te mogen. De vlechtjes die ik de vorige dag had gemaakt zaten er nog steeds in en stonden hem ontzettend gaaf. Het opzadelen gaat ondertussen al zonder moeite. Binnen 5 minuten (het poetsen niet meegerekend natuurlijk) stond hij opgezadelt en konden we gaan rijden.
Omdat het zulk lekker weer was, ging ik natuurlijk wel buiten rijden! Er was helemaal niemand in de buitenbak, dus ik kon me lekker uitleven. Eerst heb ik hem heel goed ingestapt. Ik rijd normaal met 1 hand, maar met instappen pak ik de teugels met 2 handen. Hier reageert Holly altijd net iets beter op en met twee handen kan ik hem een beetje soepel maken. Ook vandaag reed Holly lekker door! Hij was wel druk, dat zag ik vanaf het moment dat ik opsteeg. Maar dat maakte niet uit, aangezien ik de hele bak voor mij alleen had. Na het instappen heb ik eerst gedraagd. Normaal vind ik draven maar niks omdat het zo hobbelt. Maar op Holly kan ik echt úren doorzitten. Vooral met zo'n westernzadel waar ik gewoon uren in kan zitten:P.
Holly ging steeds harder draven, en na een half uur vond ik ook wel dat het tijd was voor een galopje. Ik hoef alleen maar een soort kikkergeluidje te maken en Holly zoeft er al vandoor:P. Ook dit keer was hij weer ontzettend enthousiast en liep te rennen alsof hij een week stil had gestaan. Ik vind galoperen met Holly zó ontzettend fijn dat ik soms mezelf moet inhouden om niet door te crossen:P. Ook heb ik dit keer veel wendingen geoefend. En ik blijf me verbazen over hoe snel hij kan wenden. Hoe sneller ik wend, hoe harder hij wilt omdat hij iets nieuws doen zo ontzettend leuk vind. Hij ging een paar keer zo ontzettend schuin de bocht door dat ik er bijna afstuiterde:P. Ik wil ook eens een keer wat pionnen neerzetten en een soort "Barrel racing" parcoursje doen. Dat lijkt me wel wat!
Toen ik een uur aan het rijden was moest Holly mesten. Normaal ruim ik het pas aan het eind van de rit op, maar dit keer lag het zo irritant op de hoefslag dat ik maar ben afgestapt om het op te ruimen. Ik wou net weer opstappen toen Holly aan zijn hoofd ging krabben. Ik wou net zeggen: Stop it (ja, ik praat Engels tegen Holly), toen hij al omhoog schoot. Maar hij stond op zijn teugel, en die brak bij het verbindstukje af. Ik was echt zo ontzettend boos op Holly, maar ook op mezelf! Ik had hem ook niet moeten laten krabben... Maar goed, ik kon dus niet meer verder rijden of uitstappen, en ben daarom maar met hem aan de wandel gegaan. Toen ik terugkwam heb ik hem even afgespoten en toen op stal gezet. Net toen ik klaar was kwam zijn eigenaar Leon met zijn vrouw en dochters. Ze kwamen net terug van wedstrijd met 1 van hun paarden Diamond. Zijn dochter Natasha had het ontzettend goed gedaan! Ik vertelde hem maar meteen over de teugel en hij zei dat het niet zo erg was omdat hij A. heel veel van die verbindstukjes heeft liggen en B. de teugel al niet zo'n goede kwaliteit was. Ik heb nog voorgesteld om anders een nieuwe te kopen, maar dit wou hij niet.

Aangezien mijn moeder nog aan het theeleuten was, ben ik gezellig gebleven. Leon heeft net een nieuw paardje gekocht van de eigenaar van de stal. Het paardje is puur voor de verkoop. Zijn dochter gaat met hem in januarie Z starten en daarna verkopen ze hem. Als ik iets meer dan 36 euro op mijn bankrekening had gehad, had ik het wel geweten. Er reed een meisje op hem dus konden we mooi zien hoe hij was. En reken maar dat hij een leuk beest is! Een prachtig hoofdje, lieve oogjes, schitterende zweefgangen en vooral een gouden hartje. Hij zette geen stap verkeerd en vond het werken heerlijk. Echt een ontzettend leuk beestje was hij! Iedereen op stal kwam even kijken en iedereen (inclusief ik) zat kwijlend te kijken. Ik ben benieuwd wat er met deze jongen gaat gebeuren, maar zoals Leon zei: Hij verkoopt zichzelf al!

Volgend weekend is Leon er niet, dus is het mijn beurt om te gaan! Ik ga in ieder geval vrijdag, maar als het meezit ook zaterdag en zondag! Ik heb er ontzettend veel zin in en kan nu al bijna niet wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mijnpaardenik.nl
 
New Story
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Recreatie Ruiters :: Recreatie Ruiters :: Dag Boek-
Ga naar: