Recreatie Ruiters
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recreatie Ruiters

Have Fun With Your Horse
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 sporen, wat vind jij ervan?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
hOrselOver

hOrselOver


Aantal berichten : 226
Leeftijd : 29
Registration date : 26-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimevr jun 29, 2007 10:30 pm

hey,
ik heb vandaag voor de 1ste keer mer sporen gereden Smile
dat was voor mijn hulpen meer te verfijnen ofzo...
rijden jullie ook met sporen?

nouja bles liep alleszins stukken beter
het is (vind ik) bv. veel makkelijker om van stap naar galop te gaan
helaas heb ik geen fotos

en het helpt om mijn tenen naar binnen te doen sporen, wat vind jij ervan? Icon_clown
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.everyoneweb.com/mijnmodelpaarden
Loïs
Admin



Aantal berichten : 171
Leeftijd : 31
Registration date : 22-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimeza jun 30, 2007 2:32 pm

Sporen vind ik zulke onzin! Als je je paard niet voorwaarts krijgt is het je eigen schuld. (niet perse naar jou toe hoor en bedoel ook niet boos) maar als je paard niet gaat ga dan niet meteen sporen pakken en in zijn buik prikken hem dwingen naar voren te gaan. Zelf ben ik dus enorm tegen sporen Razz zweepje vind ik veel handiger. Je hoeft vaak alleen maar te kietelen. Ook van stap naar galop moet je aan werken en dat lukt niet zomaar Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://recreatieruiter.forummotion.com
Marilyn

Marilyn


Aantal berichten : 138
Leeftijd : 30
Registration date : 22-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimeza jun 30, 2007 3:29 pm

Loïs schreef:
Sporen vind ik zulke onzin! Als je je paard niet voorwaarts krijgt is het je eigen schuld. (niet perse naar jou toe hoor en bedoel ook niet boos) maar als je paard niet gaat ga dan niet meteen sporen pakken en in zijn buik prikken hem dwingen naar voren te gaan. Zelf ben ik dus enorm tegen sporen Razz zweepje vind ik veel handiger. Je hoeft vaak alleen maar te kietelen. Ook van stap naar galop moet je aan werken en dat lukt niet zomaar Wink

Lo dit is de eerste keer dat ik het niet met je eens ben clown (bel guiness book of records!)
Sporen zijn niet om je paard vooruit te drijven, het is om je hulpen te verduidelijken.
Ik zal eerlijk zijn, ik gebruik ze ook. Maar ik vind ze wel doodeng.. Ik gebruik me sporen niet om vooruit te rammen, hOrselOver ook niet. Tenminste, ze heeft dat niet in haar bericht neergezet.
Nou heb ik een vraag; Omdat ik sporen draag, kan ik me paard dan zonder sporen niet vooruit krijgen?
Ik gebruik ze daar niet voor, je weet dat. Iedereen die sporen heeft moet ze alleen gebruiken om de hulpen te verduidelijken. Niet om vooruit mee te drammen Wink Je hoeft dan niet te zeggen dat niet iedereen dat doet, helaas ken ik een paar mensen. Maar als ik er ook maar iets van zeg, bijv. waarom draag jij sporen? (gewoon heel normaal), pikken ze dat niet en worden ze boos.
Dit is niet aanvallend bedoelt Maar sporen zijn er niet om je paard mee vooruit te drammen. Zweepjes trouwens ook niet Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Loïs
Admin



Aantal berichten : 171
Leeftijd : 31
Registration date : 22-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimezo jul 01, 2007 11:57 am

haha nee dat snap ik ook niet alleen worden sporen hiervoor veel gebruikt. Sporen zijn wel alleen aan je voeten. Waarmee je aanspoort. Dus hij krijgt extra prikjes. Snap zelf niet waarom dit nodig is. Als je een enorm sterk breed paard hebt wat gewoon alles zowat 'niet voelt' Razz snap ik dat je sporen gebruikt om duidelijker te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://recreatieruiter.forummotion.com
Marilyn

Marilyn


Aantal berichten : 138
Leeftijd : 30
Registration date : 22-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimezo jul 01, 2007 9:18 pm

Loïs schreef:
haha nee dat snap ik ook niet alleen worden sporen hiervoor veel gebruikt. Sporen zijn wel alleen aan je voeten. Waarmee je aanspoort. Dus hij krijgt extra prikjes. Snap zelf niet waarom dit nodig is. Als je een enorm sterk breed paard hebt wat gewoon alles zowat 'niet voelt' Razz snap ik dat je sporen gebruikt om duidelijker te zijn.

Drijven doe je met je kuiten Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
hOrselOver

hOrselOver


Aantal berichten : 226
Leeftijd : 29
Registration date : 26-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimedo jul 05, 2007 5:20 pm

julliz begrijpen me gwn verkeerd...
ik gebruik ze trouwens helemaan niet om nijn paard mee vooruitte drijven hoor,
ze gaat zo niet sneller lopen mr béter...snappie
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.everyoneweb.com/mijnmodelpaarden
jakoline




Aantal berichten : 2
Registration date : 27-06-07

sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitimewo jun 25, 2008 1:59 pm

hOrselOver schreef:
hey,
ik heb vandaag voor de 1ste keer mer sporen gereden Smile
dat was voor mijn hulpen meer te verfijnen ofzo...
rijden jullie ook met sporen?

nouja bles liep alleszins stukken beter
het is (vind ik) bv. veel makkelijker om van stap naar galop te gaan
helaas heb ik geen fotos

en het helpt om mijn tenen naar binnen te doen sporen, wat vind jij ervan? Icon_clown

Opzich heb ik niks tegen sporen , als je ze maar goed gebruikt.
( Ik zeg niet dat ik ze goed vind )
Maar ze willen dat je je hulpen ermee verfijnt. Je moet eerst onafhankelijk kunnen zitten voordat je met sporen mag rijden .
Oké dat snap ik wel , eerst drijven zonder spoor en dan (als het niet lukt) mét.
Maar je ziet zo vaak dat mensen die altijd maar op een zadel rijden en niet onafhankelijk kunnen zitten toch met sporen rijden , dan zie je ook vaak dat het paard bloed , en pijn heeft! En je wilt toch ook niet dat een paard pijn heeft..
Dus als je niet onafhankelijk kunt zitten , heb je ze ook niet nodig. Ik vind trouwens dat je beter helemaal niet kunt gebruiken. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





sporen, wat vind jij ervan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: sporen, wat vind jij ervan?   sporen, wat vind jij ervan? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
sporen, wat vind jij ervan?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Recreatie Ruiters :: Recreatie Ruiters :: Rijden-
Ga naar: